Polityka prywatności

  1. POLITYKA PRYWATNOŚCI
    1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych
    osobowych pozyskanych za pośrednictwem sklepu internetowego drzwiwadowice.com.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”).
    2. Właścicielem Sklepu i jednocześnie administratorem danych jest
    Jarosław Chrapek prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
    JAROSŁAW CHRAPEK KONTRA z siedzibą w Wadowicach (34-100), ul.dr. J. Putka 9, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji
    o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju,
    NIP: 5511436646, REGON: 356007880, zwany dalej KONTRA.
    3. Dane osobowe zbierane przez KONTRA za pośrednictwem Sklepu
    Internetowego są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem
    Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
    2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
    z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
    przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
    (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.
    4. KONTRA dokłada szczególnej staranności do poszanowania
    prywatności Klientów odwiedzających Sklep Internetowy.
    § 2 Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna
    1. KONTRA zbiera informacje dotyczące osób fizycznych dokonujących
    czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością,
    osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność
    gospodarczą lub zawodową oraz osób fizycznych reprezentujących
    osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące osobami
    prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzące
    we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową,
    zwanych dalej łącznie Klientami.
    2. Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:
    a) rejestracji konta w Sklepie Internetowym, w celu utworzenia
    indywidualnego konta i zarządzania tym kontem. Podstawa
    prawna: niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi
    Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    b) składania zamówienia w Sklepie Internetowym, w celu wykonania
    umowy sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do
    wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    c) subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter), w celu
    wykonania umowy, której przedmiotem jest usługa świadczona
    drogą elektroniczną. Podstawa prawna - zgoda osoby, której
    dane dotyczą na wykonania umowy o świadczenie usługi
    Newsletter (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
    d) korzystania z usługi formularza kontaktowego w Sklepie
    Internetowym w celu wykonania umowy świadczonej drogą
    elektroniczną. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania
    umowy o świadczenie usługi formularza kontaktowego (art. 6 ust.
    1 lit. b RODO).3. W przypadku rejestracji konta w Sklepie Internetowym, Klient podaje:
    a) adres e-mail;
    b) imię i nazwisko;
    c) numer telefonu.
    4. Podczas rejestracji konta w Sklepie Internetowym Klient samodzielnie
    ustala indywidualne hasło dostępu do swojego konta. Klient może
    zmienić hasło, w późniejszym czasie, na zasadach opisanych w §6.
    5. W przypadku składania zamówienia w Sklepie Internetowym, Klient
    podaje następujące dane:
    a) adres e-mail;
    b) dane adresowe:
    a. kod pocztowy i miejscowość;
    b. kraj (państwo);
    c. ulica wraz z numerem domu/mieszkania.
    c) imię i nazwisko;
    d) numer telefonu.
    6. W przypadku Przedsiębiorców, powyższy zakres danych jest
    dodatkowo poszerzony o:
    a) firmę Przedsiębiorcy;
    b) numer NIP.
    7. W przypadku skorzystania z usługi Newsletter, Klient podaje jedynie
    swój adres e-mail.
    8. W przypadku skorzystania z usługi formularza kontaktowego, Klient
    podaje następujące dane:
    a) adres e-mail;
    b) imię i nazwisko;
    c) numer telefonu.
    9. Podczas korzystania ze Strony Internetowej Sklepu mogą być
    pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP
    przypisany do komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy
    Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ
    systemu operacyjnego.
    10. Od Klientów mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym
    informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub
    innych czynnościach, podejmowanych w naszym Sklepie
    Internetowym. Podstawa prawna - prawnie uzasadniony interes
    (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług
    świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności
    tych usług.
    11. W celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być
    przetwarzane niektóre dane osobowe podane przez Klienta w ramach
    korzystania z funkcjonalności w Sklepie Internetowym takie jak: imię,
    nazwisko, dane dotyczące korzystania z usług, jeżeli roszczenia
    wynikają ze sposobu, w jaki Klient korzysta z usług, inne dane
    niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów
    poniesionej szkody. Podstawa prawna - prawnie uzasadnionyinteres (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu,
    dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami
    w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.
    12. Przekazanie danych osobowych do KONTRA jest dobrowolne,
    w związku z zawieranymi umowami sprzedaży, czy też świadczenia
    usług za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, z tym jednak
    zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w formularzach danych
    w procesie Rejestracji uniemożliwia Rejestrację i założenie Konta
    Klienta, zaś w przypadku składania zamówienia bez Rejestracji Konta
    Klienta uniemożliwi złożenie i realizację zamówienia Klienta.
    § 3 Komu udostępniane lub powierzane są dane oraz jak długo są
    przechowywane?
    1. Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których
    korzysta KONTRA przy prowadzeniu Sklepu Internetowego. Dostawcy
    usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od
    uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom
    KONTRA co do celów i sposobów przetwarzania tych danych
    (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby
    ich przetwarzania (administratorzy).
    a) Podmioty przetwarzające. KONTRA korzysta z dostawców,
    którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie
    KONTRA. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę
    hostingu, usługi księgowe, dostarczający systemy do marketingu,
    systemy do analizy ruchu w Sklepie Internetowym, systemy do
    analizy skuteczności kampanii marketingowych;
    b) Administratorzy. KONTRA korzysta z dostawców, którzy nie
    działają wyłącznie na polecenie i sami ustalają cele i sposoby
    wykorzystania danych osobowych Klientów. Świadczą oni usługi
    płatności elektronicznych oraz bankowe.
    2. Lokalizacja. Dostawcy usług mają siedzibę głównie w Polsce i w
    innych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
    3. Dane osobowe Klientów przechowywane są:
    a) W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych
    jest zgoda wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez
    KONTRA tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po
    odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi
    przedawnienia roszczeń jakie może podnosić KONTRA i jakie
    mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie
    stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla
    roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych
    z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
    b) W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie
    umowy, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez
    KONTRA tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy,
    a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi
    przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowiinaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń
    o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych
    z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
    4. W przypadku dokonania zakupu w Sklepie Internetowym dane
    osobowe mogą być przekazywane firmie kurierskiej, w celu
    dostarczenia zamówionych towarów.
    5. Dane nawigacyjne mogą być wykorzystywane w celu zapewnienia
    Klientom lepszej obsługi, analizy danych statystycznych
    i dostosowania Sklepu Internetowego do preferencji Klientów, a także
    administrowania Sklepem Internetowym.
    6. W przypadku, gdy Klient dokona subskrypcji biuletynu informacyjnego
    (Newsletter) na jego adres e-mail KONTRA będzie wysyłać wiadomości
    elektroniczne zawierające informacje handlowe o promocjach
    i nowych produktach dostępnych w Sklepie Internetowym.
    7. W przypadku skierowania żądania KONTRA udostępnia dane osobowe
    uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom
    organizacyjnym Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony
    Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji
    i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
    § 4 Mechanizm cookies, adres IP
    1. Sklep Internetowy używa niewielkich plików, zwanych cookies.
    Zapisywane są one przez KONTRA na urządzeniu końcowym osoby
    odwiedzającej Sklep Internetowy, jeżeli przeglądarka internetowa na
    to pozwala. Plik cookie zwykle zawiera nazwę domeny, z której
    pochodzi, swój „czas wygaśnięcia" oraz indywidualną, losowo
    wybraną liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za pomocą
    plików tego typu pomagają dostosowywać oferowane przez KONTRA
    produkty do indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb osób
    odwiedzających Sklep Internetowy. Dają też możliwość
    opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin prezentowanych
    produktów w Sklepie Internetowym.
    2. KONTRA wykorzystuje dwa typy plików cookies:
    a) Cookies sesyjne: po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub
    wyłączeniu komputera zapisane informacje są usuwane z pamięci
    urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na
    pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych
    informacji poufnych z komputerów Klientów.
    b) Cookies trwałe: są przechowywane w pamięci urządzenia
    końcowego Klienta i pozostają tam do momentu ich skasowania
    lub wygaśnięcia. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na
    pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych
    informacji poufnych z komputera Klientów.
    3. KONTRA wykorzystuje cookies własne w celu:
    a) uwierzytelniania Klienta w Sklepie Internetowym i zapewnienia
    sesji Klienta w Sklepie Internetowym (po zalogowaniu), dzięki
    której Klient nie musi na każdej podstronie Sklepu Internetowegoponownie wpisywać loginu i hasła;
    b) analiz i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do
    tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć,
    w jaki sposób Klienci korzystają ze Strony Internetowej Sklepu, co
    umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.
    4. KONTRA wykorzystuje cookies zewnętrzne w celu:
    a) prezentowania na stronach informacyjnych Sklepu, mapy
    wskazującej lokalizację biura KONTRA, za pomocą serwisu
    internetowego maps.google.com (administrator cookies
    zewnętrznego: Google Inc z siedzibą w USA);
    b) prezentacji Certyfikatu Rzetelny Regulamin za pośrednictwem
    serwisu internetowego rzetelnyregulamin.pl (administrator
    cookies zewnętrznego: Rzetelna Grupa sp. z o.o. z siedzibą
    w Warszawie).
    5. Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów Klientów Sklepu
    Internetowego. W szczególności tą drogą nie jest możliwe
    przedostanie się do komputerów Klientów wirusów lub innego
    niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego.
    Niemniej w swoich przeglądarkach Klienci mają możliwość
    ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do komputerów.
    W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Sklepu
    Internetowego będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury
    wymagają plików cookies.
    6. Poniżej przedstawiamy jak można zmienić ustawienia popularnych
    przeglądarek internetowych w zakresie stosowania plików cookies:
    a) przeglądarka Internet Explorer;
    b) przeglądarka Microsoft EDGE;
    c) przeglądarka Mozilla Firefox;
    d) przeglądarka Chrome;
    e) przeglądarka Safari;
    f) przeglądarka Opera.
    7. KONTRA może gromadzić adresy IP Klientów. Adres IP to numer
    przydzielany komputerowi osoby odwiedzającej Sklep Internetowy
    przez dostawcę usług internetowych. Numer IP umożliwia dostęp do
    Internetu. W większości przypadków jest przypisywany komputerowi
    dynamicznie, tj. zmienia się przy każdym połączeniu z Internetem.
    Adres IP jest wykorzystywany przez KONTRA przy diagnozowaniu
    problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych
    (np. określeniu, z jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin), jako
    informacja przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu Sklepu
    Internetowego, a także w celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej
    identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych automatycznych
    programów do przeglądania treści Sklepu Internetowego.
    8. Sklep Internetowy zawiera linki i odnośniki do innych stron
    internetowych. KONTRA nie ponosi odpowiedzialności za zasady
    ochrony prywatności na nich obowiązujące.§ 5 Prawa osób, których dane dotyczą
    1. Prawo do cofnięcia zgody - podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.
    a) Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił KONTRA.
    b) Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody.
    c) Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez
    KONTRA zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.
    d) Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych
    negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze
    korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem
    KONTRA może świadczyć jedynie za zgodą.
    2. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych - podstawa
    prawna: art. 21 RODO.
    a) Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw -
    z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją - wobec
    przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli
    KONTRA przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony
    interes, np. marketing produktów i usług KONTRA, prowadzenie
    statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności Sklepu
    Internetowego oraz ułatwienie korzystania ze Sklepu
    Internetowego, a także badanie satysfakcji.
    b) Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania
    komunikatów marketingowych dotyczących produktów lub usług,
    będzie oznaczać sprzeciw Klienta na przetwarzanie jego danych
    osobowych, w tym profilowania w tych celach.
    c) Jeżeli sprzeciw Klienta okaże się zasadny i KONTRA nie będzie
    miał innej podstawy prawnej do przetwarzania danych
    osobowych, dane osobowe Klienta zostaną usunięte, wobec
    przetwarzania których, Klient wniósł sprzeciw.
    3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)
    - podstawa prawna: art. 17 RODO.
    a) Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych
    danych osobowych.
    b) Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
    a. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których
    zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
    b. wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe
    były przetwarzane w oparciu o jego zgodę;
    c. wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach
    marketingowych;
    d. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
    e. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się
    z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub
    prawie Państwa członkowskiego, któremu KONTRA podlega;
    f. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem
    usług społeczeństwa informacyjnego.
    c) Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związkuz wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, KONTRA może
    zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim
    przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub
    obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego
    obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub
    prawa państwa członkowskiego, któremu podlega KONTRA.
    Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących:
    imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla
    celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych
    z korzystaniem z usług KONTRA, czy też dodatkowo adresu
    zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia,
    które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg
    oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub
    świadczeniem usług.
    4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych - podstawa
    prawna: art. 18 RODO.
    a) Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego
    danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego
    rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych
    funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało
    z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. KONTRA nie będzie
    też wysyłał żadnych komunikatów, w tym marketingowych.
    b) Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych
    osobowych w następujących przypadkach:
    a. gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych –
    wówczas KONTRA ogranicza ich wykorzystanie na czas
    potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej
    jednak niż na 7 dni;
    b. gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem,
    a zamiast usunięcia danych Klient zażąda ograniczenia ich
    wykorzystania;
    c. gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów,
    w których zostały zebrane lub wykorzystywane ale są one
    potrzebne Klientowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony
    roszczeń;
    d. gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych –
    wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do
    rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację –
    ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad
    interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane
    osobowe Klienta.
    5. Prawo dostępu do danych - podstawa prawna: art. 15 RODO.
    a) Klient ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy
    przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma
    prawo:
    a. uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;b. uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach
    przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub
    kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie
    przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania
    tego okresu (gdy określenie planowanego okresu
    przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach
    przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie
    wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych
    danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym
    o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych
    w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
    c. uzyskać kopię swoich danych osobowych.
    6. Prawo do sprostowania danych - podstawa prawna: art. 16 RODO.
    a) Klient ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego
    sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są
    nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Klient,
    którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia
    niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie
    dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty
    elektronicznej zgodnie z §7 Polityki Prywatności.
    7. Prawo do przenoszenia danych - podstawa prawna: art. 20 RODO.
    a) Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył
    Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego
    przez siebie, administratora danych osobowych. Klient ma
    również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez
    Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest
    to technicznie możliwe. W takim przypadku Administrator prześle
    dane osobowe Klienta w postaci pliku w formacie csv, który jest
    formatem powszechnie używanym, nadającym się do odczytu
    maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych
    do innego administratora danych osobowych.
    8. W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym
    z powyższych praw, KONTRA spełnia żądanie albo odmawia jego
    spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po
    jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter
    żądania lub liczbę żądań – KONTRA nie będzie mógł spełnić żądania
    w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy
    informując Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania
    żądania - o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego
    przyczynach.
    9. Klient może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski
    dotyczące przetwarzana jego danych osobowych oraz realizacji
    przysługujących mu uprawnień.
    10. Klient ma prawo żądać od KONTRA przekazania kopii standardowych
    klauzul umownych kierując zapytanie w sposób wskazany w §7
    Polityki Prywatności.